Széchenyi 2020 – EFOP-3.2.3-17-2017-00061
A projekt címe: “A köznevelés digitális műhelye”
A projekt azonosító száma: Széchenyi 2020 – EFOP 3.2.3-17-2017-00061
A projektben résztvevő intézmények:
Bolyky Tamás Általános Iskola
Ózdi József Attila Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Újváros Téri Általános Iskola
Vasvár Úti Általános Iskola
Elnyert támogatási összeg (bruttó): 110 millió Ft
A támogatás mértéke: 100%
A projekt megkezdésének dátuma: 2018. 01. 01.
A projekt befejezésének tervezett dátuma: 2021. 06. 30.
A projekt olyan, digitális pedagógiai módszertani csomagokra épülő pilot programot valósít meg, amely a bevont 4 köznevelési intézményben dolgozó pedagógusok digitális felkészültségét, módszertani kultúráját növeli, a mindennapi pedagógiai munkájuk során az IKT-használatukat erősíti.
Kedvezményezett neve | Kazincbarcikai Tankerületi Központ |
Projekt azonosító száma | EFOP 3.2.3-17-2017-00061 |
A projektben résztvevő intézmények | Bolyky Tamás Általános Iskola Ózdi József Attila Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium Újváros Téri Általános Iskola Vasvár Úti Általános Iskola |
Projekt címe | A köznevelés digitális műhelye |
Elnyert támogatási összeg (bruttó) | 110.000.000 Ft |
A szerződött támogatás mértéke (%) | 100% |
A projekt tartalmának bemutatása | A projekt olyan, digitális pedagógiai módszertani csomagokra épülő pilot programot valósít meg, amely a bevont 4 köznevelési intézményben dolgozó pedagógusok digitális felkészültségét, módszertani kultúráját növeli, a mindennapi pedagógiai munkájuk során az IKT-használatukat erősíti. Mindezt a digitális és egyéb kulcskompetenciák hatékonyabb fejlesztése érdekében. Továbbá cél, hogy fejlődjön tanulóink matematikai, szövegértési, digitális és természettudományos, problémamegoldó és kreatív kompetenciái, valamint a pedagógusok IKT tudása, módszertani kultúrája, motivációja; IKT-eszközök használatának beépülése a tanítás-tanulás és az értékelés folyamatába.. |
A projekt megkezdésének dátuma | 2018.01.01. |
A projekt befejezésének tervezett dátuma | 2021.06.30. |
Tehetségműhely – Robotika
A robotikával – robotprogramozással foglalkozó tehetségműhely célja, hogy a rendelkezésre álló eszközparkra építve megkeresse az ebben tehetséges gyerekeket, és lehetőséget biztosítson tehetségük kibontakoztatására. A technikai ellátottság az intézményben megfelelő mennyiségű, többféle típusú LEGO-robot készlet formájában rendelkezésre áll. Ez a terület az, amely a kor technikai kihívásainak leginkább megfelel, és a jövő egyik meghatározó irányvonalának mutatkozik. A hozzá szükséges eszközök viszont drágák, így az otthoni előrehaladás sok esetben megoldhatatlan.
A tanórai programozási időkeret is szűkös, hiszen a heti 1 óra informatika (digitális kultúra) a problémamegoldó feladatokon túl az informatika minden más területével is kell, hogy foglalkozzon. Ezt kívánja a műhely kibővíteni az arra fogékony gyerekek számára. Az órai anyag csak ízelítő, és mindenki számára feldolgozható, míg a műhely megpróbál ablakot nyitni a szélesebb körű lehetőségekre, az egyre univerzálisabb felhasználásra. Ezek mellett a komolyabb matematikai képességeket is igényli és fejleszti, természetesen a logikus-algoritmikus gondolkodással együtt.